játékos_összefoglalási_módszerek.pdf | |
File Size: | 194 kb |
File Type: |
1. "Kvíz"
http://1001tortenet.weebly.com/ismetlokviz
Hozzávalók: a http://1001tortenet.weebly.com/ismetlokviz honlap kérdései, a tanulók számára papír, írószer.
A honlapomon is megnyitható kvízoldalak kérdésein alapul az összefoglalás. A diákok csapatokat alkotnak (3-4 fő). Minden csapat választ egy szószólót és egy csapatnevet. A csapatok sorban választanak egy témát és egy kérdést a kivetített táblázatból, amelyet a moderátor "felfed". Minden csapat írásban válaszol a kérdésre - 2 perc gondolkodási idő alatt. A gondolkodási idő letelte után a kérdést eredetileg választó csapat kihív párbajra egy másik csapatot. Mindkét csapatból valaki felolvassa a csapat válaszát. Ha mindkét csapat válasza helyes, mindkét csapat megkapja a feladatért járó pontot. Ha csak az egyik csapat válasza elfogadható, akkor a helyes választ adó csapat dupla pontot kap. Ha egyik válasz sem helyes, senki nem kap pontot. A kvíz a második csapat feladatválasztásával folytatódik. Csapatszámtól függően 2-3 kört lehet végigjátszani. Lehet nehezíteni a játékot azzal, hogy minden csapat minden tagjának egyénileg kell a választ leírnia, és a gondolkodási idő lejárta után sorsolással döntik el, melyik csapattag válaszát kell felolvasni - az lesz a csapat válasza.2.
2. Kvíz - csapatban
Hozzávalók: kvízkérdések (pl. innen: 1001tortenet.weebly.com/ismetlokviz)
Az osztályt padsoronként csapatokra osztjuk: kék, sárga és zöld csapatra. A játék kezdetén minden tanuló áll. Padsoronként sorban, felváltva választhatnak a kérdések közül (az 1001tortenet.weebly.com/ismetlokviz használata esetén pl. a csapatkapitány válasz minden körben egy-egy kérdést). Kivetítjük a választott kérdést. Az időzítővel beállítjuk a gondolkodási időt (kb. 30 mp.) Aki nem tudja a választ, az minden csapatból leül. Ezután random kijelölünk egy diákot - bármelyik csapatból. Ha tudja a választ, akkor a kérdést kiválasztó csapat és a felszólított tanuló csapata is megkapja a pontot. Ha nem, akkor mindkét csapatból két-két további tanulónak le kell ülnie. Addig folyik a játék, amíg el nem fogytak a kérdések, vagy mindenki le nem ült. A győztes, akinek a legtöbb pontja van, és/vagy amelyik csapat a legtovább állva maradt. Megszabhatjuk azt is, hogy nem várjuk meg, amíg elfogynak a kérdések, hanem a játék 10 vagy 15 percig zajlik - ezt követően hirdetünk győztest.
www.1001tortenet.net/frissensuumlltek/2021-marcius-10-szemelyiseg-amoba-osszefoglalashoz-ismetleshez-felidezteto-gyakorlashoz
3. Kooperatív vitajáték online és offline - kulcsfogalom-kártyákkal
www.1001tortenet.net/kivaacuteghatoacute-kulcsszoacutekaacutertyaacutek-tematikus-ismeacutetleacuteshez.html
4. Személyiségamőba - év végi (és évközi, korszakokon átívelő) gyakorláshoz
Online és offline is használható, személyiségkártyás játék és projekt:
www.1001tortenet.net/frissensuumlltek/2021-marcius-10-szemelyiseg-amoba-osszefoglalashoz-ismetleshez-felidezteto-gyakorlashoz
5. "Színes összefoglalás" (a The effortful educator ötlete alapján)
https://theeffortfuleducator.com/2017/09/14/color-coding-recall-attempts-to-assess-learning/
Hozzávalók: tanulópáronként háromféle színű szövegkiemelő, a tanár által előzetesen összeállított, rövid (viszonylag rövid) választ igénylő, a témakör lényegi fogalmaira, összefüggéseire vonatkozó kérdéseket tartalmazó, ismétlő kérdéssor. Lehetőleg annyi kérdéssel, amennyire egy átlagosan felkészült diák kb. 7 perc alatt képes válaszolni.
Az ismétlő óra menete:
1. szint: A tanár kiosztja vagy kivetíti a kérdéssort, és az osztály tanulói önállóan dolgoznak a válaszokon 7 percig. Semmilyen segédeszközt nem használhatnak, segítséget nem vehetnek igénybe. Amikor ez készen van, akkor a diákok az első színnel (legyen ez a pink) jelölik (színezik) a válaszaikat.
2. szint: Ezen a szinten a diákok elővehetik a saját jegyzeteiket, és azok alapján kiegészíthetik vagy átírhatják az előző szinten adott válaszaikat. Itt az is kiderül, hogy mennyire használhatók a saját jegyzeteik. Itt szintén 7 percet dolgozhatnak. Az idő leteltével előkerül a második szín - legyen ez mondjuk a citromsárga. Ezzel színezik a második szinten adott válaszaikat.
3. szint: Most megkérdezhetik a társaikat, A most adott válaszokat a harmadik színnel színezik - mondjuk zölddel.
Most következik a javítás, értékelés, osztályozás. Megbeszéljük a kérdésekre adott válaszokat, melyik válasz helyes, melyik hibás stb.
Világos, hogy a rózsaszínnel jelölt válaszok azok, amelyek a diákok tényleges tudását tükrözik. Az erre kapott osztályzat mutatja, hogy hányast kaptak volna, ha most írták volna a dolgozatot. A második színnel (sárgával) írt válaszokra adott osztályzat az órai jegyzeteik használhatóságát mutatja, a harmadik színű (zöld) válaszokra adott osztályzatból arra derülhet fény, hogy az osztály felkészültebb tanulói mennyire tudják a tananyagot -a diákok összehasonlíthatják a tudásukat és tanulhatnak is egymástól.
6. "Célbadobás" kérdésekkel
Hozzávalók: használt, de egyik oldalán még használható legalább A5 méretű cetlik, szelektív papírgyűjtő doboz. Sok egyszerű de lényegi kérdés a tananyagból. Fogalmak, "MIért"-kérdések,
A tanulók 2-3 fős csapatokat alakítanak. A táblára táblázatot rajzolunk, amelynek az oszlopai fölé felírjuk a csapatok nevét, számát. A tábla elé kitesszük a használt papír-gyűjtő dobozt.) A padlóra krétával vonalat rajzolunk a papírgyűjtő doboztól kb. 2 méterre.
Minden csapat kap egy rakás (kb. 10) cetlit. A moderátor (tanár - vagy lehet egy kiválasztott diák) felolvassa a kérdést (maximum kétszer). Ezután a kérdés jellegének megfelelően fél-egy perc áll a csapatok rendelkezésére, hogy a rövid választ leírják. (Maximálhatjuk a szavak számát 5 vagy 10 szóban). Ha az idő lejárt, Mindenkinek le kell tennie a tollát. Aki nem teszi le, egy körből kimarad. A moderátor megmondja a helyes választ, és a csapatok kérdéseket tehetnek fel ezzel kapcsolatban.
Ezután azon csapatok egyik tagja (körönként másik), amelyek helyes választ írtak a lapjukra, kijönnek a krétával jelölt vonalhoz, bemutatják a válaszukat a moderátornak, aki ellenőrzi, hogy valóban a helyes válasz szerepelt a lapon, majd a papírból galacsint hajtogatnak, és a krétavonaltól behajítják a galacsinná gyúrt válaszlapjukat a gyűjtődobozba. Amelyik csapat betalál, az dupla pontot kap. A moderátor vagy egy segítő tanuló beírja a szerzett pontokat a táblára rajzolt táblázatba, és jöhet az új kérdés. Addig játszunk, amíg el nem fogynak a kérdések, vagy le nem jár az idő. A nem betalált galacsinokat természetesen azonnal fel kell venni és be kell dobni.
Időmérő eszköznek ajánlom: www.online-stopwatch.com/bomb-countdown/full-screen/
7. "Kártyás" összefoglalás
Hozzávalók: egy-két pakli francia-kártya, négy lap ismétlő kérdésekkel a csatolt minta szerint.
A kérdéseket tartalmazó négy lapot az osztály négy távoli sarkában a falra (szekrényre, ablakra) rögzítjük. A diákok párokat alkotnak, és minden páros kap egy kártyalapot. A páros egyik tagja megkeresi a kártyalapnak megfelelő kérdést valamelyik kérdéslapon, majd a szomszédjához visszatérve ismerteti vele a kérdést, és megbeszélik a választ. Ezután a társa odamegy a tanárhoz, megmondja neki a kérdést (lehetőleg a sorszámával pl. pikk ász) és a választ. Ha a válasz helyes, húzhatn egy újabb kártyalapot, és most a neki, a páros másik tagjának kell a kérdést elolvasnia, megjegyeznie, és a társának tolmácsolnia.
A játékot egy meghatározott ideig érdemes folytatni - 20-25 perc. Az a páros győz, akik a legtöbb kártyalapot gyűjtötték.
Lezárásként érdemes megbeszélni a helyes és helytelen válaszokat, hibákat.
Letölthető példa: 8. osztályos év eleji ismétlés
http://1001tortenet.weebly.com/ismetlokviz
Hozzávalók: a http://1001tortenet.weebly.com/ismetlokviz honlap kérdései, a tanulók számára papír, írószer.
A honlapomon is megnyitható kvízoldalak kérdésein alapul az összefoglalás. A diákok csapatokat alkotnak (3-4 fő). Minden csapat választ egy szószólót és egy csapatnevet. A csapatok sorban választanak egy témát és egy kérdést a kivetített táblázatból, amelyet a moderátor "felfed". Minden csapat írásban válaszol a kérdésre - 2 perc gondolkodási idő alatt. A gondolkodási idő letelte után a kérdést eredetileg választó csapat kihív párbajra egy másik csapatot. Mindkét csapatból valaki felolvassa a csapat válaszát. Ha mindkét csapat válasza helyes, mindkét csapat megkapja a feladatért járó pontot. Ha csak az egyik csapat válasza elfogadható, akkor a helyes választ adó csapat dupla pontot kap. Ha egyik válasz sem helyes, senki nem kap pontot. A kvíz a második csapat feladatválasztásával folytatódik. Csapatszámtól függően 2-3 kört lehet végigjátszani. Lehet nehezíteni a játékot azzal, hogy minden csapat minden tagjának egyénileg kell a választ leírnia, és a gondolkodási idő lejárta után sorsolással döntik el, melyik csapattag válaszát kell felolvasni - az lesz a csapat válasza.2.
2. Kvíz - csapatban
Hozzávalók: kvízkérdések (pl. innen: 1001tortenet.weebly.com/ismetlokviz)
Az osztályt padsoronként csapatokra osztjuk: kék, sárga és zöld csapatra. A játék kezdetén minden tanuló áll. Padsoronként sorban, felváltva választhatnak a kérdések közül (az 1001tortenet.weebly.com/ismetlokviz használata esetén pl. a csapatkapitány válasz minden körben egy-egy kérdést). Kivetítjük a választott kérdést. Az időzítővel beállítjuk a gondolkodási időt (kb. 30 mp.) Aki nem tudja a választ, az minden csapatból leül. Ezután random kijelölünk egy diákot - bármelyik csapatból. Ha tudja a választ, akkor a kérdést kiválasztó csapat és a felszólított tanuló csapata is megkapja a pontot. Ha nem, akkor mindkét csapatból két-két további tanulónak le kell ülnie. Addig folyik a játék, amíg el nem fogytak a kérdések, vagy mindenki le nem ült. A győztes, akinek a legtöbb pontja van, és/vagy amelyik csapat a legtovább állva maradt. Megszabhatjuk azt is, hogy nem várjuk meg, amíg elfogynak a kérdések, hanem a játék 10 vagy 15 percig zajlik - ezt követően hirdetünk győztest.
www.1001tortenet.net/frissensuumlltek/2021-marcius-10-szemelyiseg-amoba-osszefoglalashoz-ismetleshez-felidezteto-gyakorlashoz
3. Kooperatív vitajáték online és offline - kulcsfogalom-kártyákkal
www.1001tortenet.net/kivaacuteghatoacute-kulcsszoacutekaacutertyaacutek-tematikus-ismeacutetleacuteshez.html
4. Személyiségamőba - év végi (és évközi, korszakokon átívelő) gyakorláshoz
Online és offline is használható, személyiségkártyás játék és projekt:
www.1001tortenet.net/frissensuumlltek/2021-marcius-10-szemelyiseg-amoba-osszefoglalashoz-ismetleshez-felidezteto-gyakorlashoz
5. "Színes összefoglalás" (a The effortful educator ötlete alapján)
https://theeffortfuleducator.com/2017/09/14/color-coding-recall-attempts-to-assess-learning/
Hozzávalók: tanulópáronként háromféle színű szövegkiemelő, a tanár által előzetesen összeállított, rövid (viszonylag rövid) választ igénylő, a témakör lényegi fogalmaira, összefüggéseire vonatkozó kérdéseket tartalmazó, ismétlő kérdéssor. Lehetőleg annyi kérdéssel, amennyire egy átlagosan felkészült diák kb. 7 perc alatt képes válaszolni.
Az ismétlő óra menete:
1. szint: A tanár kiosztja vagy kivetíti a kérdéssort, és az osztály tanulói önállóan dolgoznak a válaszokon 7 percig. Semmilyen segédeszközt nem használhatnak, segítséget nem vehetnek igénybe. Amikor ez készen van, akkor a diákok az első színnel (legyen ez a pink) jelölik (színezik) a válaszaikat.
2. szint: Ezen a szinten a diákok elővehetik a saját jegyzeteiket, és azok alapján kiegészíthetik vagy átírhatják az előző szinten adott válaszaikat. Itt az is kiderül, hogy mennyire használhatók a saját jegyzeteik. Itt szintén 7 percet dolgozhatnak. Az idő leteltével előkerül a második szín - legyen ez mondjuk a citromsárga. Ezzel színezik a második szinten adott válaszaikat.
3. szint: Most megkérdezhetik a társaikat, A most adott válaszokat a harmadik színnel színezik - mondjuk zölddel.
Most következik a javítás, értékelés, osztályozás. Megbeszéljük a kérdésekre adott válaszokat, melyik válasz helyes, melyik hibás stb.
Világos, hogy a rózsaszínnel jelölt válaszok azok, amelyek a diákok tényleges tudását tükrözik. Az erre kapott osztályzat mutatja, hogy hányast kaptak volna, ha most írták volna a dolgozatot. A második színnel (sárgával) írt válaszokra adott osztályzat az órai jegyzeteik használhatóságát mutatja, a harmadik színű (zöld) válaszokra adott osztályzatból arra derülhet fény, hogy az osztály felkészültebb tanulói mennyire tudják a tananyagot -a diákok összehasonlíthatják a tudásukat és tanulhatnak is egymástól.
6. "Célbadobás" kérdésekkel
Hozzávalók: használt, de egyik oldalán még használható legalább A5 méretű cetlik, szelektív papírgyűjtő doboz. Sok egyszerű de lényegi kérdés a tananyagból. Fogalmak, "MIért"-kérdések,
A tanulók 2-3 fős csapatokat alakítanak. A táblára táblázatot rajzolunk, amelynek az oszlopai fölé felírjuk a csapatok nevét, számát. A tábla elé kitesszük a használt papír-gyűjtő dobozt.) A padlóra krétával vonalat rajzolunk a papírgyűjtő doboztól kb. 2 méterre.
Minden csapat kap egy rakás (kb. 10) cetlit. A moderátor (tanár - vagy lehet egy kiválasztott diák) felolvassa a kérdést (maximum kétszer). Ezután a kérdés jellegének megfelelően fél-egy perc áll a csapatok rendelkezésére, hogy a rövid választ leírják. (Maximálhatjuk a szavak számát 5 vagy 10 szóban). Ha az idő lejárt, Mindenkinek le kell tennie a tollát. Aki nem teszi le, egy körből kimarad. A moderátor megmondja a helyes választ, és a csapatok kérdéseket tehetnek fel ezzel kapcsolatban.
Ezután azon csapatok egyik tagja (körönként másik), amelyek helyes választ írtak a lapjukra, kijönnek a krétával jelölt vonalhoz, bemutatják a válaszukat a moderátornak, aki ellenőrzi, hogy valóban a helyes válasz szerepelt a lapon, majd a papírból galacsint hajtogatnak, és a krétavonaltól behajítják a galacsinná gyúrt válaszlapjukat a gyűjtődobozba. Amelyik csapat betalál, az dupla pontot kap. A moderátor vagy egy segítő tanuló beírja a szerzett pontokat a táblára rajzolt táblázatba, és jöhet az új kérdés. Addig játszunk, amíg el nem fogynak a kérdések, vagy le nem jár az idő. A nem betalált galacsinokat természetesen azonnal fel kell venni és be kell dobni.
Időmérő eszköznek ajánlom: www.online-stopwatch.com/bomb-countdown/full-screen/
7. "Kártyás" összefoglalás
Hozzávalók: egy-két pakli francia-kártya, négy lap ismétlő kérdésekkel a csatolt minta szerint.
A kérdéseket tartalmazó négy lapot az osztály négy távoli sarkában a falra (szekrényre, ablakra) rögzítjük. A diákok párokat alkotnak, és minden páros kap egy kártyalapot. A páros egyik tagja megkeresi a kártyalapnak megfelelő kérdést valamelyik kérdéslapon, majd a szomszédjához visszatérve ismerteti vele a kérdést, és megbeszélik a választ. Ezután a társa odamegy a tanárhoz, megmondja neki a kérdést (lehetőleg a sorszámával pl. pikk ász) és a választ. Ha a válasz helyes, húzhatn egy újabb kártyalapot, és most a neki, a páros másik tagjának kell a kérdést elolvasnia, megjegyeznie, és a társának tolmácsolnia.
A játékot egy meghatározott ideig érdemes folytatni - 20-25 perc. Az a páros győz, akik a legtöbb kártyalapot gyűjtötték.
Lezárásként érdemes megbeszélni a helyes és helytelen válaszokat, hibákat.
Letölthető példa: 8. osztályos év eleji ismétlés
8.os_eveleji_ismetles.pdf | |
File Size: | 760 kb |
File Type: |
8. Áttekintő lapok
Hozzávalók: témánként egy-egy "áttekintő lap"
Minden témakörhöz készítek egy egy oldalas összefoglalót a témakörhöz tartozó témákról, megtanulandó lexikai ismeretekről, lehetséges forráselemző feladatokkal. Az egyszerűség kedvéért a Tankönyvkiadó által ajánlott tanmenet megfelelő részleteit másolom ki, esetenként kiegészítem további fontos elemekkel. Megosztom elektronikusan, gyakran nyomtatva. Nagyon egyszerű, mégis fontos segítség a gyerekeknek a dolgozatra való felkészüléshez. Szeretik és kérik.
Példa: Áttekintő lap a reformkorról és a forradalom és szabadságharc témájáról.
Hozzávalók: témánként egy-egy "áttekintő lap"
Minden témakörhöz készítek egy egy oldalas összefoglalót a témakörhöz tartozó témákról, megtanulandó lexikai ismeretekről, lehetséges forráselemző feladatokkal. Az egyszerűség kedvéért a Tankönyvkiadó által ajánlott tanmenet megfelelő részleteit másolom ki, esetenként kiegészítem további fontos elemekkel. Megosztom elektronikusan, gyakran nyomtatva. Nagyon egyszerű, mégis fontos segítség a gyerekeknek a dolgozatra való felkészüléshez. Szeretik és kérik.
Példa: Áttekintő lap a reformkorról és a forradalom és szabadságharc témájáról.
Áttekintés_reformkor_és_1848.pdf | |
File Size: | 220 kb |
File Type: |
9. "Gyorsrandi" (Speed dating)
A kártyákat kinyomtatjuk – két vagy három példányban, különböző színű papírra - felvágjuk – annyira van szükség, ahány diák a csoportban van. Ha nem osztható néggyel, akkor kapnak szerepet a Jolly Joker-kártyák. Ezekből annyit kell kiosztanunk, ahány hiányzik a teljes osztálylétszámhoz.
Annyi fordulót lehet játszani, ahány féle színű kártyánk van. Minden résztvevő kap minden színű kártyából egyet-egyet. (pl. sárga, kék, zöld)
Az első fordulóban mindenki a sárga színű kártyájával vesz részt. Minden fogalomhoz négy kártya tartozik. Az egy fogalomhoz tartozó kártyákkal rendelkező diákoknak kell egymást megtalálniuk. A minden csoport kész, tisztázzák egymás között, jegyzetet készíthetnek. Ha valamelyik csapatnak nehézséget okoz az „egymásra találás”, a tanári asztalra (képes felével lefelé) kihelyezett lapokról leshetnek egy (vagy két) alkalommal. Ha vetélkedő formában játsszuk vagy gamifikált rendszert használunk, akkor különböző pontértékeket lehet kapcsolni a felidézett fogalmak számához, a meghatározásokhoz felhasznált kulcsfogalmakhoz.
A következő körökben két másik fogalommal (zöld és kék kártyákkal) játsszák le ezt.
Az utolsó körben a csapatok együtt maradnak, és közösen felidézik, hogy a „társkeresés” fordulói közben milyen fogalmakkal és meghatározásokkal találkoztak.
Ezek alapján elkészítenek elektronikusan vagy a füzetükben egy-egy táblázatot, amelybe felírják az összes fogalmat, amellyel találkozhattak, és mindegyikhez meghatározást is írnak. Ha a csapatoknak nehézséget okoz a táblázatok elkészítése, lehetőséget biztosíthatunk számukra pl. egy-egy perces „kémkedésre” – ekkor minden csapat kiküldhet egy-egy tagot, hogy a többi csapat megoldásába belepillantson, amit nem szabad megakadályozni a csapatoknak.
Ellenőrzés: (pl. három megy – egy marad-módszerrel) után a meghatározott fogalmakért és a megoldást jelző táblázatban kiemelt kulcsszavak felhasználásáért egy-egy pont jár.
A játék az ún. felidéztető gyakorlás ötletén alapul. Érdemes közösen megtárgyalni a nehézségeket, kérdéseket, problémákat.
Itt is: www.1001tortenet.net/frissensuumlltek-blog/2021-januar-1-ismetlo-gyorsrandik-az-ev-elejen-ket-gyakorlo-feladat-gyorsrandi-modszer
A kártyákat kinyomtatjuk – két vagy három példányban, különböző színű papírra - felvágjuk – annyira van szükség, ahány diák a csoportban van. Ha nem osztható néggyel, akkor kapnak szerepet a Jolly Joker-kártyák. Ezekből annyit kell kiosztanunk, ahány hiányzik a teljes osztálylétszámhoz.
Annyi fordulót lehet játszani, ahány féle színű kártyánk van. Minden résztvevő kap minden színű kártyából egyet-egyet. (pl. sárga, kék, zöld)
Az első fordulóban mindenki a sárga színű kártyájával vesz részt. Minden fogalomhoz négy kártya tartozik. Az egy fogalomhoz tartozó kártyákkal rendelkező diákoknak kell egymást megtalálniuk. A minden csoport kész, tisztázzák egymás között, jegyzetet készíthetnek. Ha valamelyik csapatnak nehézséget okoz az „egymásra találás”, a tanári asztalra (képes felével lefelé) kihelyezett lapokról leshetnek egy (vagy két) alkalommal. Ha vetélkedő formában játsszuk vagy gamifikált rendszert használunk, akkor különböző pontértékeket lehet kapcsolni a felidézett fogalmak számához, a meghatározásokhoz felhasznált kulcsfogalmakhoz.
A következő körökben két másik fogalommal (zöld és kék kártyákkal) játsszák le ezt.
Az utolsó körben a csapatok együtt maradnak, és közösen felidézik, hogy a „társkeresés” fordulói közben milyen fogalmakkal és meghatározásokkal találkoztak.
Ezek alapján elkészítenek elektronikusan vagy a füzetükben egy-egy táblázatot, amelybe felírják az összes fogalmat, amellyel találkozhattak, és mindegyikhez meghatározást is írnak. Ha a csapatoknak nehézséget okoz a táblázatok elkészítése, lehetőséget biztosíthatunk számukra pl. egy-egy perces „kémkedésre” – ekkor minden csapat kiküldhet egy-egy tagot, hogy a többi csapat megoldásába belepillantson, amit nem szabad megakadályozni a csapatoknak.
Ellenőrzés: (pl. három megy – egy marad-módszerrel) után a meghatározott fogalmakért és a megoldást jelző táblázatban kiemelt kulcsszavak felhasználásáért egy-egy pont jár.
A játék az ún. felidéztető gyakorlás ötletén alapul. Érdemes közösen megtárgyalni a nehézségeket, kérdéseket, problémákat.
Itt is: www.1001tortenet.net/frissensuumlltek-blog/2021-januar-1-ismetlo-gyorsrandik-az-ev-elejen-ket-gyakorlo-feladat-gyorsrandi-modszer
speedrandi_rákosi_korszak.pdf | |
File Size: | 786 kb |
File Type: |
10. Metakognitív sorakozó - év eleji ismétlés
https://www.1001tortenet.net/frissensuumlltek-blog/2021-augusztus-24-ev-eleji-ismetles-metakognitiv-sorakozo
https://www.1001tortenet.net/frissensuumlltek-blog/2021-augusztus-24-ev-eleji-ismetles-metakognitiv-sorakozo
11. Év végi ismétlés - projekt a Digitális Módszertárban
12. Reformkor-összefoglalás: Nálam van a ...
Nálam van a... Tar-Pálfi Nikolett kolléganőm feladata:
www.1001tortenet.net/uploads/1/0/2/5/102541440/trimino_-_a_kiegyez%C3%A9s_%C3%A9s_a_dualizmus_1_.pdf
www.1001tortenet.net/uploads/1/0/2/5/102541440/trimino_-_a_kiegyez%C3%A9s_%C3%A9s_a_dualizmus_1_.pdf
13. Horthy-korszak összefoglalása
A Horthy-korszak - Wordwall csoportosítós feladatban. Két táblázatban. www.1001tortenet.net/frissensuumlltek-blog/2023-szeptember-6-osszefoglalo-feladatok-a-horthy-korszakhoz
14. Dualizmus kora - összefogalás-dominó
https://www.1001tortenet.net/frissensuumlltek-blog/2023-szeptember-12-dualizmus-domino
https://www.1001tortenet.net/frissensuumlltek-blog/2023-szeptember-12-dualizmus-domino
15. Alma vagy körte?
https://www.1001tortenet.net/frissensuumlltek-blog/2022-szeptember-4-boldog-uj-tanevet-kivanok-ket-ev-eleji-jatekos-ismetlessel
https://www.1001tortenet.net/frissensuumlltek-blog/2022-szeptember-4-boldog-uj-tanevet-kivanok-ket-ev-eleji-jatekos-ismetlessel
16. Ki vagyok én?
https://wakelet.com/@Toertenelem_Mystery__ki_vagyok_en1679
https://wakelet.com/@Toertenelem_Mystery__ki_vagyok_en1679